Ankara Kanal Tedavisi

ANKARA KANAL TEDAVİSİ

Kanal Tedavisi; bazı nedenlerden dolayı çürüyen ya da enfekte olan bir dişi onarmak veya kurtarmak için yapılan bir tedavidir. Bir çürük, derin bir çatlak, ya da dişe gelen şiddetli bir travma da, bu tedaviyi gerektirebilir. Eğer ihtiyaç halinde Kanal Tedavisi yapılmaz ise dişin etrafındaki doku enfeksiyon kapabilir ve apse oluşur. Enfeksiyon tedavi edilmez ise de dişi çektirmek zorunda kalırsınız.

Her dişin sinir dokusu vardır. Bu doku zedelendiği zaman parçalanır, dişin için de ve çevresinde bakteriler oluşmaya başlar. Bu da apse veya enfeksiyon oluşumuna neden olur. Apse demek diş kökünde oluşan iltihap yuvası demektir. Bunun yanında diş kökünde oluşmuş bir enfeksiyon sinir dokusuna baskıya, etrafında ki sağlam dişleri de baskılayıp hasar görmelerine neden olur. Yüzden boyun bölgesine doğru yayılan bir şişmeye de sebep olur. Bunları yaşamamak için Ankara Kanal Tedavisi ile uygun fiyata dişlerinizi kurtarabilirsiniz.

Kanal Tedavisine Ne Zaman İhtiyaç Duyulur?

Dişin kök kanalında ki pulpa iltihaplıysa ya da artık işlevlerini sürdüremiyorsa Kanal Tedavisi yapılır. Pulpa dişin doğal görünümünü ve canlılığını verir. Tedaviye ihtiyacınız olduğunu  gerek rutin diş kontrollerinizde gerek dişinizin size verdiği ağrılı mesajlardan anlayabilirsiniz.

1. Eğer dişiniz kök ucundan kaynaklı nedenlerden ağrıyorsa (kök ucundan olup olmadığını kuvvet uygulandığı zaman ağrısının artmasından anlayabilirsiniz),
  2. Dişinizde  apse varsa,
  3. Kimi zaman çok ağrılı kimi zaman ağrısız derin diş boşlukların varsa,
  4. Kuvvetli bir çarpma ya da yemek yerken kontrolsüz kuvvetler sonucu dişinizde travma oluştuysa,
  5. Dış köküne yakın bir diş kırılmanız var ise,
  6. Sürekli tıbbi işlem sonucu kökleri zarar gören bir dişiniz varsa,

Ankara kanal tedavisi yöntemini seçmelisiniz.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

İlk olarak diş kök yapısı incelemek için röntgen çekilir. Bu aynı zamanda çevre dokular da başka enfeksiyonlar olup olmadığını da anlamalarını sağlar. Daha sonra tedavi yapılacak bölgeye anestezi verilir. (Diş sinirleri ölü ise yapılmasa da olur) Tedavi sırasında tükürük oluşmaması için dişin etrafına su geçirmez malzeme koyulur. Diş kökünde ki çürüyen sinir dokusu temizlenir. Bu işlem sırasında kanal genişletilir. Hem daha temiz olmasını hem de kanalı daha güzel doldurmayı sağlar. Bazı durumlarda kanalı hemen doldurmak istemezler, bir hafta bekletirler. Bir hafta bekleme isteklerinin nedeni ise tedavi uygulanacak dişin enfeksiyonlu olmasıdır. Bu süreçte boşluğa yemek geçmemesi için geçici dolgu yapılır. Bir hafta sonra çıkarılır. Gerçek kalıcı dolgu yapılır. Dişin içi guta percha diye bir kauçuk bileşiği ile doldurulur. Vücutta reaksiyonlara yol açmayan bir maddedir. Sızıntıyı önlemek adına başka karışımlarda guta perchaya eklenir. Böylece boşluk doldurularak tedavi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Sırasında ve Sonrasında Ağrı

Kanal Tedavisi ne kadar ağrılı olduğu düşünülse de basit bir dolgu işlemi gibi bir hissi vardır. Ayrıca her insanın acı eşiği ve diş yapısı farklı olduğundan buna net bir şekilde acısız demek doğru değildir. İşlem sırasında anestezi verileceği için acıyı hissetmezsiniz.

İşlem sonrasında ise tedavi zaten ağrıyı yok etmek için ve dişi kurtarmak için yapılır. Çok enfeksiyonlu bir diş kurtarılmış ise tedaviden bir kaç gün sonra dişte biraz hassasiyet oluşur. Ancak onun dışında hasta ertesi gün bile sağlıklı yaşamına geri dönebilir.

Kanal Tedavisi sonrasında en az iki saat bir şeyler yememelisiniz. Bir kaç gün oluşacak hassasiyet oluşacağından aşırı sıcak ve soğuk şeylerden kaçının. Diş bakımınızı ve kontrollerinizi de düzenli bir şekilde yapmaya özen gösterin.

Ankara Kanal Tedavi Fiyatları

Dişi çekmek yerine kurtarmak için yapılan bu tedavi çeşidinin fiyatı uygundur. Ankara Kanal Tedavi fiyatları çürük dişin sayısına, diş yapısına, seans sayısına göre değişir. Bazen daha farklı işlemler de gerekebilir. Ankara Kanal Tedavi fiyatı buna göre belirlenir.