Ankara Diş Kaplama

ANKARA DİŞ KAPLAMA

Diş kaplama nedir?

Diş kaplama, kırılan, travmaya uğrayan ya da çürük olan bir dişin adı üstünde kaplanma işidir. Diş kaplanma yöntemine başvurulmasının nedeni dişin dolgu yapılamayacak durumda olmasındandır. Şayet bir diş madde kaybına uğruyorsa, yani doğal yapısını kaybederek giderek zayıflıyorsa, o dişe estetik amaçlarla değişik maddelerden yapılan onarma, yenileme operasyonuna diş kaplama denir. Bazen diş madde kaybına uğradığı hal ne ise olduğu gibi kaplanır, bazen de dişe kaplamaya yapmak için dişe bir takım aşındırma yapılabilir. Bu tamamen dişin genel sağlığına ve aynı zamanda yapılacak olan kaplama protezin yapısına, şekline ve boyutuna bağlıdır.

Diş kaplama nasıl yapılır?

Çürüyen, şekil değiştiren, yerinden oynayan ya da daha sonra kırılmaya uğrayan bir dişin eski doğal görünümü muhafaza edebilmesi için başvurulan tedavi olarak adlandırılan diş kaplama, etkili ve basit birkaç aşamadan oluşmaktadır.  Önce diş hekimi hastanın dişlerinin genel sağlık durumunu öğrenmek için muayene eder ve röntgen çektirir. Daha sonra, dişler dolgu yapılamayacak bir halde ise,  dişleri bir miktar aşındırarak hastanın daha önce istediği kalıba uygun duruma getirir. Bu aşındırma işlemi yapıldıktan sonra metal ya da metal olmayan malzemeler kullanılabilir.  Daha sonra hastanın zevkine ve diş sağlığına muvafık olacak şekilde, seramik, porselen ve zirkonyum gibi birçok madde kullanılarak kaplama işlemi kemale erdirilir.

Diş kaplama işlemi ne kadar sürer?

Diş kaplama işlemi genel olarak 3 seansta sürer. Fakat 2 ile 4 seans sürdüğü de görülmektedir. Bu tamamen kaplanacak dişlerin daha önceki sağlık durumuna bağlıdır. Şayet hastanın kaplanacak dişlerinin sayısı fazla ise ve sağlık durumu pekte iyi değilse diş kaplama işlemi 4 seansa kadar sürebilmektedir.

Diş kaplama işlemi sağlıklı ve güvenilir  bir tedavi yöntemi mi?

Diş kaplama son derece sağlıklı ve güvenilir bir tedavi yöntemidir. Çünkü dişler için hususi olarak üretilen kaplamalar tamamen el değmeden hazırlanan, diş hekimin ve hastanın talepleri doğrultusunda, son yıllarda özel bir teknoloji kullanılarak üretilmektedir. Tez bir şekilde gerçekleştirilen bu ürün, hastaya güven verirken, şayet hasta doktor tavsiyelerini göz ardı etmezse ve kaplanan dişlere gereken ihtimamı ve özeni gösterirse dişler korunur ve adeta eski görünümüne sahip olur.

Diş kaplama acıtıyor mu?

Diş kaplama tedavisi yapım aşamasında hastaya acı vermez. Çünkü dişler kaplanmadan önce, hastanın ağız bölgesi uyuşturulur. Aynı zamanda dişler kaplandıktan sonra bir acıya maruz kalmamak için hemen fındık ve ceviz kırılmamalı, kaplamanın tamamıyla dişlerde oturulması beklenmelidir.

Diş kaplama bakımı nasıl olmalıdır?

Diş kaplama estetiği sayesinde doğal ve güzel görünüme sahip olan dişlerin bakımı normal dişler gibidir. Yani dişler günde en az 2 defa fırçalanmalı, kahve ve çay gibi içecekler aşırı bir şekilde tüketilmemeli,  sigara içilmemeli ve aynı zamanda ağız bakımı da kesinlikle yapılmalıdır. Kaplanan dişleri korumak ve yapısını muhafaza etmek için gerekli hassasiyet ve önem gösterilmelidir. Bu nedenle tedaviden sonra sorun yaşamamak istiyorsak bu tavsiyelere katiyen riayet edilmelidir.

Diş kaplama fiyatları nedir?

Ankara diş kaplama fiyatları ortalama olarak 200 ila 2000 lira arasındadır. Yani daha detaylı bir fiyat belirtmek gerekirse, bir zirkonyum diş kaplama fiyatı 1000 ile 1500, porselen diş kaplama fiyatı 500 ila 1000 lira arası, seramik diş kaplama fiyatı 1500 ile 2000 arasındadır. Kuron sökümü fiyatı 200 ile 400 lira arasında olabilmektedir. Ayrıca tek kuron dişin fiyatı da 20 ile 60 lira arasındadır.