Ankara Diş Çekimi

ANKARA DİŞ ÇEKİMİ

Diş çekimi nedir?

İnsanların en çok korktukları ve acık çekmek istemedikleri ağrılardan bir tanesi ağrıdır. Bunun neticesinde eğer bir diş çekilecekse korkuları daha da artar. Fakat Günümüzde tıpta kaydedilen ilerleme ve teknolojinin gelişmesiyle diş çekimi çok daha kolay ve çabuk bir şekilde gerçekleşmektedir. Tabi diş çekilmeye karar vermeden önce diş hekimlerin ilk başta hedefledikleri amaç dişi tedavi etme ve dişi doğal yapısı koruyarak ağızda tutmaktır. Şayet bu amacı gerçekleştirmek mümkün olmadığı takdirde diş çekilme yoluna müracaat edilir. Diş neden çekilir?

Bir diş çekmenin doğal sebebi olacağı gibi bakımsızlıktan da olabilir. Daha açık bir şekilde izah etmek gerekirse, bir diş bakımsızlıktan yani sürekli ve düzenli bir şekilde fırçalanmadığı için çok ileri derecede çürüyebilir ve bu da bu dişi kurtarılamayacak noktaya kadar götürür. Bazen de bir diş travmaya uğrayarak kırılabilir ya da farz edelim ki bir dişin kanal tedavisini yaptık fakat bu diş hala kurtarılamayacak durumda olabilir. Başka nedenlerden biri de dişeti hastalıkları nedeniyle sallanan dişlerdir. Ve son olarak düşmesi gerektiği halde bir türlü düşmeyen süt dişleri ve ya aşırı konum değişikliği nedeniyle sorun yaratan dişleri çekmek zorunda kalırız.

Diş nasıl çekilir?

Diş çekimi işlemi sınırlı uyuşturma (lokal anestezi)  altında gerçekleştirilen çok basit bir işlemdir ve hastaya anestezi yapıldıktan sonra ağrı hissettirilmez. Önce diş hekimi hastanın genel muayenesini yapar dansa sonra hastanın diş röntgenini çeker. Bu röntgen sayesinde diş ve çevresindeki kemik şekli, dişin konumu ve sağlık durumu hakkında genel bilgiye sahip olur ve bu genel bilgilerle birlikte diş hekimi tanısını tamamlar. Daha sonra diş lokal anestezi yöntemiyle diş ve dişin bulunduğu bölge uyuşturulur. Son olarak diş hekimi birçok alet sayesinde diş üzerinde gerekli olan tedaviyi yapar ve diş çekimi işlemini tamamlar.  Şunu da belirtmekte fayda vardık ki diş çekimi sırasında bir ağrı oluşmasa da, diş çekimi sonrasında küçük bir ağrı meydana gelebilmektedir.

Peki diş çekimine çözüm ne olabilir?

Öncelikle belirtmemiz lazım ki diş çekimine en güzel çözüm o dişi çekilecek hale getirmemektir. Eğer bir dişe düzenli bir şekilde bakım yapılıyorsa, sürekli günde en az iki kez fırçalanıyorsa ve bir o kadar da ağız bakımı yapılıyorsa diş çekimine en iyi devayı bulmuş oluruz. Sigara içmemeli, çay, kahve ve asitli içecekleri aşırı derecede tüketmemeliyiz. Şayet bir diş çekilmişse o dişe modern tıp yardımıyla alternatif çözümlerde bulunmuştur. Diş hekimleri en kısa zamanda çekilen diş yerine, porselen köprü, implant ya da protez yaparak sorunu giderebilmektedir.

Diş çekimi sonrası ne yapılmalıdır?

Bir diş çekildikten sonra yapılması gereken en önemli şey bu kritik dönem boyunca dişe yeterli derecede ihtimam göstermektir. Ağız sürekli çalkanmalı ve tükürülmelidir. Bu davranış çekilen dişin bıraktı boşlukta iltihaplanmaya engel olacaktır. Şayet bir ağrı oluştuysa, hekim tavsiyesini göz önünde bulundurarak ağrı kesici alınabilir.  Bir gün boyunca sigara ve alkol içilmemelidir. Ve en önemlisi kesinlikle çekilen dişin yerini her hangi bir aletle, mesela kürdan gibi-  kurcalanmamalıdır. Ağzınızdaki ağrıyı gidermek için ılık tuzlu suyla gargara yapmanız yerinde bir davranış olabilir.

Diş çekimi fiyatları nedir?

Diş çekiminin her diş için sabit bir fiyatı yoktur ve bu dişten dişe göre değişir(çürük diş, kırık diş…) Ağzı dişlerinin çekimi diğer dişlere nazaran daha pahalıdır. İki kanal tedavisi yapılacak dişin fiyatı 400 ila 600 lira arasında değişmektedir ve ilave her kanal için ortalama olarak 150 ila 300 lira eklenmektedir.